خرید زیورآلات و جواهرات

ارائه زیورآلات و جواهرات فانتری

خرید زیورآلات و جواهرات

ارائه زیورآلات و جواهرات فانتری

تفاوت بین انواع چرم طبیعی، مصنوعی و ترکیبی

زمانی که به دنبال خرید محصولات چرمی همانند زیورآلات، مبلمان، لباس و کفش رفته هستید ممکن است متوجه انواع چرم ها شده باشد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید. گاها تشخیص بین انواع چرم ها مشکل است و چرم به انواع مختلفی از جمله چرم مصنوعی، چرم طبیعی و چرم ترکیبی تقسیم می شود. بی شک دانستن تفاوت این سه نوع چرم می تواند به شما برای انتخاب گزینه مورد نظر کمک کند. ما در مقالات گذشته به بررسی نحوه تشخیص چرم اصل از تقلبی پرداختیم و در این مقاله شما را با تفاوت سه نوع اصلی چرم یعنی چرم مصنوعی، ترکیبی و طبیعی آشنا خواهیم کرد.

چرم طبیعی، مصنوعی و ترکیبی چگونه است؟

چرم طبیعی اصل (real leather)

چرم طبیعی به صورت کاملا رگه دار می باشد و بهترین کیفیت چرم را دارا می باشد. چرم طبیعی از پوست حیواناتی نظیر گاو و گوسسفند حاصل می شود و به دلیل ضخامت بالا کار با آن سخت می باشد و به عنوان بادوام ترین چرم نیز شناخته میشود.

IMG 20201213 123952 | تفاوت بین انواع چرم طبیعی، مصنوعی و ترکیبی

چرم ترکیبی (Bonded leather)

چرم ترکیبی از ضایعات و الیاف باقیمانده از تولید چرم اصل ساخته شده است که با یک چسب پلی اورتان مخلوط می شود. ضایعات و الیاف چرم اصل با استفاده از چسب در کنار یکدیگر قرار می گیرند که رویه آن از جنس پلی اورتان می باشد. این نوع چرم تقریبا شامل 10 تا 20 درصد چرم طبیعی می باشد و در ایران با عنوان پشت چرم شناخته می شود.

ادامه مطلب تفاوت بین انواع چرم طبیعی، مصنوعی و ترکیبی